[ THE TEACHING OF BUDDHA ]
< HUMAN DEFILEMENTS AND
THE WAY OF PRACTICAL
ATTAINMENTS > NO, 29
< わたしの心の チリと アカ、
どうしたら いいのか ? >
「 TO A MAN A RIVER SEEMS LIKE A RIVER ,
BUT TO A HUNGRY DEMON WHICH SEES
FIRE IN WATER , IT MAY SEEM TO BE
LIKE FIRE .
わたしたち 、人には 、
川は 川と 見えるけれど 、
水を 火と 見る 餓鬼( がき )に とっては、
川とは 見えず 、 火と 見えるのである 。
THEREFORE , TO SPEAK TO A MAN ABOUT
A RIVER EXISTING WOULD HAVE SOME SENSE ,
BUT TO THE DEMON IT WOULD HAVE
NO MEANING .
だから、 川は 、
人にとっては 《 ない 》( 無 )とは いえず
餓鬼にとっては 《 ある 》( 有 )とは いえない 。
IN LIKE MANNER , IT CAN BE SAID
THAT THINGS ARE LIKE ILLUSIONS ,
THEY CAN BE SAID NEITHER TO BE
EXISTENT NOR NON – EXISTENT .
この ように、
すべての もの( 物・事・人 ・・・・ )は 、
みんな、 すべて 、
《 ある 》( 有 )とも 言えず・ 思えず
《 ない 》( 無 )とも 言えず・ 思えず 、
みんな、 すべて 、
《 まぼろし 》( 幻 )の ようなものである。
YET ・・・・
しかも ・・・・・ 」
( 仏教聖典からの 引用、
駄日本語 残月 )
TO BE CONTINUED
つづき ます
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WELCOME MY NEW FAMILY
NICE TO MEET AND TALK WITH YOU
THANK YOU VERY MUCH
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どうぞ みなさま
屋形船に お乗りくださいませ 。
愚僧なれど 、信じてくださいませ ( 微笑 )。
東京から
了以翁 さまに 会いに来てくださいました 。
なんと 、 すばらし ありがたし 合掌
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これが 山中の 藤です
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JR 京都駅にて ( 夕刻 )
「 嵐山 載ってないだろう 思いきや
了以翁さま 観世音さま 」
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[ JUST NOW
I THINK ABOUT PARIS AND SYRIA
NEVER GIVE UP
( THE RIVER IS THE MOUNTAIN ) ]
川 は 山 である 。
心 を 止めない 。
つまり、
あきらめない こと 。
GOOD DAY
GOOD LUCK
JOIN MY HANDS TOGETHER
< ENLIGHTENMENT WITH YOU >
on mt.arashi with dragons
by a sm
all and little monk
SEE YOU AGAIN ♪ ♪ ♪
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