[ THE TEACHING OF BUDDHA ]
< BUDDHA —NATURE > NO , 9
< さとり( 覚り ・ 悟り ・ 目覚め ・ 安心 ) の 種( みなもと ) >
「 WHY IS IT THAT PEOPLE , POSSESSING THIS
FUNDAMENTAL AND PURE MIND , SHOULD STILL
CLING TO ILLUSIONS AND DOOM THEMSELVES TO
WANDER ABOUT IN A WORLD OF DELUSION AND
SUFFERING , COVERING THEIR OWN
BUDDHA — NATURE WHILE ALL ABOUT THEM IS
THE LIGHT OF BUDDHA , WISDOM ?
なぜ、人びとは 、本来の < さとり の 心 >を
そなえていながら 、
このように < いつわり >を 生み 、
≪ 仏性 ≫( ぶつしょう )の ≪ 光 ≫( ひかり )を かくし 、
< 迷い >( まよい )の 世界に、
さまよって いるのであろうか ?
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ONCE UPON A TIME A MAN LOOKED INTO
THE REVERSE SIDE OF MIRROR AND ,
NOT SEEING HIS FACE AND HEAD , HE BECAME
INSANE .
HOW UNNECESSARY IT IS FOR A MAN TO BECOME
INSANE MERELY BECAUSE HE CARELESSLY LOOKS
INTO THE REVERSE SIDE OF A MIRROR .
昔 ある男が 、
ある朝 鏡にむかって、 自分の顔も 頭もないのに あわて驚いた 。
しかし、 顔も 頭もなくなったのでなく 、それは 鏡( かがみ )を
裏返しに見ていて 、なくなったと 思っていたので あった 。 」
( 仏教聖典 からの 引用です。 < >などは 残月 )
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< PICTURE >
I AM SORRY , I MISTAKE THIS SCENE .
WELCOME MY NEW FAMILY FROM U.S.A. BY G.C.C..
NICE TO MEET YOU , THANK YOU VERY MUCH .
・ JOIN OUR HANDS TOGETHER
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NO , THIS TEMPLE.
BUT I HAVE HELPED THAT TEMLE .
・ I LIKE THIS FLOWER VERY MUCH .
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8. 50 A.M.
11 , 50 A.M.
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bsp; 青年よ 大志を 抱け ( 微笑 )
大阪の学生さん 、ようこそ ようこそ
ようこそ 、カナダから
おかさんが 日本人 の すてきな 姉妹さんです 。
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APPRECIATION ,
JOIN MY HANDS TOGETHER . 合掌
GOOD DAY
GOOD LUCK
APPRECIATION
MONK OF ARASHIYAMA
< ENLIGHTENMENT TOGETHER >
I AM SORRY
SEE YOU
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