[ THE TEACHING OF BUDDHA ]
< BUDDHA –NATURE > NO , 6
< 仏( さとり ) の 種( 本性 ・ 性質 ) >
「 IF PEOPLE WOULD ONLY GIVE UP THEIR
ATTACHMENTS TO THESE IMAGINARY AND FALSE
DISCRIMINATIONS , AND RESTORE THE PURITY
OF THEIR ORIGINAL MINDS ,
THEN BOTH THEIR MIND AND THEIR BODY
WOULD BE FREE DEFILEMENT AND SUFFERING ,
THEY WOULD KNOW THE PEACEFULNESS
THAT COMES WITH THAT FREEDOM .
もし わたしたちが 縛られた・とらわれた 見方を
( 想像・妄想 と まちがった 識別判断 ・かんがえ )
やめる・ 明らめる( 諦める ・ あきらめる ) と、
純粋 で 縛られる( しばられる )ことのない、
自分の 本性に 、立ち帰ると 、
肉体 も 精神 ( 身 も 心 )も 、汚染( おせん )と 苦悩から
自由に なり 、何ものにも さえぎられる ことのない 自由な
平安な境地 ( 意識 ・ 心地 ・気持ち )が
えられるで あろう 。
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WE HAVE SPOKEN OF THE PURE AND TRUE MIND
AS BEING FUNDAMENTAL , IT IS THE < BUDDHA — NATURE >
, THAT IS , THE SEED OF BUDDHAHOOD .
< 清浄( しょうじょう )の 本心( ほんしん ) とは 、
言葉を 変えていえば ≪ 仏性 ぶつしょう ≫である 。
≪ 仏性 ≫ とは 、
すなわち 、≪ 仏 の 種( たね ) ≫で ある 。 」
( 仏教聖典からの 引用です 。 日本語 一部 残月、合掌 )
・ 人間性 と 仏性
・ 思い と 本来の 心
・ 感情 と 安心
・ 環境 と 超越
・ 有限 と 無限
・ 現実 と 理想
・ 時間 と 永遠
・ かたち と こころ
・ ・・・・・・・・・
・ ・・・・・・
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SORRY
SEE YOU AGAIN
APPRECIATION
ARASHIYAMA MONK
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